Novatia - Notar Public Piata Amzei

Tipuri de novație

  • Novația obiectivă:
    • – subiectele obligației rămân aceleași, schimbându-se numai obiectul sau cauza obligației vechi;
  • Novația subiectivă:
    • prin schimbarea debitorului sau creditorului obligației inițiale;
    • schimbarea debitorului are loc atunci când o terță persoană se obligă față de creditor să plătească datoria și poate opera fără consimțământul debitorului inițial care este eliberat prin novație;
    • schimbarea creditorului are loc prin înlocuirea acestuia cu un nou crditor, debitorul devenind obligat față de noul creditor, stingându-se datoria lui față de vechiul debitor.

Pe lângă condițiile generale, novația presupune și respectarea unor condiții speciale:

  • să existe o obligație veche valabilă care umează să se stingă prin voința părților:
    • obligația lovită de nulitate absolută nu poate fi novată;
    • prin excepție obligația lovită de nulitate relativă poate fi novată, pentru că prin novare – obligația este confirmată – este apoi transformată într-o obligație nouă. Singura condiție este ca nulitatea relativă să nu se fi pronunțat deja în justiție;
    • mai poate face obiectul novației și o obligație sub condiție și care este transformată în obligație pură și simplă și invers;
    • obligația naturală se poate transforma prin novație într-o obligație civilă sau perfectă art 1471 și 2506 alin 3.
  • să se nască prin acordul părților o obligație nouă valabilă care o înlocuiește pe cea veche:
    • dacă obligația nouă nu este valabilă se consideră că nu a existat, iar cea veche rămâne în ființă și se consideră că nu s-a stins niciodată;
    • dacă obligația nouă este lovită de nulitate relativă, novația se va consolida dacă nulitatea a fost confirmată expres sau tăcit – e vorba de un act subsecvent novației și care respectă condițiile art 1263 Cod Civil.
    • când obligația nouă  este desființată ca urmare a rezoluțiunii sau a revocării de comun acord a obligației noi, novația își pierde efectul și persistă vechea obligație.
  • obligația nouă care se naște prin novație să aibă un element nou față de vechea obligație:
    • prin schimbarea uneia dintre părți (creditor sau debitor)
    • prin schimbarea creditorului (cumpărătorul unui bun se obligă la cererea vânzătorului să efectueze plata prețului către o altă persoană și prin asta obligația veche se stinge) – se face cu acordul debitorului;
    • prin schimbarea debitorului – cu sau fără consimțământul debitorului obligației vechi. Este și un mijloc indirect de transmitere a datoriei, dar noua obligație nu beneficiază de garanțiile și accesoriile vechii obligații;
    • prin schimbarea obiectului – părțile se înțeleg să execute o altă prestație decât cea stabilită în obligația care se stinge (debitorul întreținerii, cu acordul creditorului se obligă ca în loc de întreținere să-i presteze o rentă viageră lunară);
    • schimbarea cauzei (părțile unui contract de vânzare cumpărare, stabilesc ca suma reprezentând prețul să rămână la cumpărător sub forma unui împrumut acordat acestuia de către vânzător).
  • să existe intenția expresă a părților de a nova:
    • intenția trebuie să fie neîndoielnică, nu se presupune, ea trebuie să rezulte clar și evident din convenția părților.

Novatia - Notariat Piata Amzei

În principal novația atrage după sine stingerea obligației inițiale și nașterea unei obligații noi. Consecințe juridice:

  • situația garanțiilor creanței inițiale:
    Obligația veche se stinge împreună cu garanțiile sale – accesorii ale creanței inițiale – se sting odată cu aceasta:

    • ipotecile constituite de debitor se sting prin novație în cazul schimbării de debitor. În cazul celorlalte tipuri de novație se mențin toate garanțiile. În toate cazurile, ipotecile se mențin dacă debitorul consimte expres la aceasta;
    • ipotecile constituite de terți pentru garantarea obligației inițiale se sting odată cu încheierea contractului de novație;
    • novația între un creditor și unul dintre debitorii solidari – art 1611 alin 3;
    • în concluzie toate garanțiile se păstrează dacă cei care le-au constituit sunt de acord la cererea creditorului, să supravițuiască pentru a garanta noua obligație.
  • raporturile dintre părțile novației:
    • nașterea unei noi obligații concomitent și condiționat de stingerea obligației vechi;
    • noua obligație are întotdeauna caracter contractual, deoarece rezultă din acordul de voință al părților.

Motivele pentru care să alegeți o colaborare cu Biroul Notarial Stoica S. Eduard:

  • Echipa noastră de consilieri juridici competenți are capacitatea de a prelua și instrumenta un volum generos de acte notariale. (Vezi echipa)
  • Recenziile online ale clienților noștri din motorul de căutare Google Maps, ne clasează în topul celor mai bine cotate birouri notariale atât din București cât și din țară.
  • Eduard S. Stoica a fost desemnat Notarul Anului în cadrul galei de REAL ESTATE 2021, acordat de “Investing in Property & Romanian Property Awards”.
  • Suntem alegerea clienților pe municipiul Bucureşti potrivit publicației Şoimii Legii și de asemenea  am fost nominalizați de către firmadeincredere.ro pentru anul 2020 în topul firmelor de prestări servicii cu publicul.
  • Oferim publicului posibilitatea de a ne transmite online pe adresa de e-mail contact@notariatstoica.ro sau pe formularul de contact, documentațiile necesare întocmirii actelor notariale, economisind astfel timpul clienților noștri, prezența acestora fiind necesară doar la semnarea actului în formă finală, moment în care vor aduce actele în original.
  • Obținerea unei cotații de preț se poate face prin intermediul formularului de vânzare - cumpărare.
  • Notarul Public titular a fost intervievat de către numeroase publicații de specialitate (Profit.ro, Wall-Street).
  • Notarul public se deplasează la sediile băncilor pentru semnarea actelor notariale.
  • Sediul biroului nostru notarial este ușor accesibil clienților, fiind situat în incinta clădirii de stat a palatului U.G.I.R din centrul capitalei - zona Piața Romană, la 2 minute de metrou, pe strada George Enescu nr. 27-29, sector 1.
  • Ne ocupăm de verificarea / înscrierea în Arhiva Reală de Garanții Mobiliare.
  • Programările și soluționarea procedurilor juridice sunt prioritare.
  • Locurile de parcare sunt disponibile în apropierea biroului notarial.
  • Prin delegații biroului notarial, putem obține în numele clienților documente necesare, specifice întocmirii actului notarial, de la Instituțiile abilitate (Primărie, A.N.A.F., D.I.T.L., Auditori Energetici, etc.) și diferite adrese de la Primăriile competente.
  • Clienții au posibilitatea de a achita onorariile și toate taxele notariale prin intermediul oricărui mijloc de plată (card / P.O.S., transfer bancar, numerar).

Pentru rezolvarea imediată a cerințelor dumneavoastră, alegeți modalitatea de colaborare dorită dintre următoarele:

  • PRIN EMAIL: Ne puteți scrie un e-mail pe adresa contact@notariatstoica.ro prin care să solicitați documentul notarial de care aveți nevoie (procură, declarație, contract de vânzare sau altele). Este necesar să menționați în conținutul mesajului numele complet, actul pe care îl solicitați și numărul de telefon. Colegii noștri vor prelua informațiile și vă vor contacta în cel mai scurt timp pentru o programare.
  • LA TELEFON: – Ne puteți contacta telefonic, în timpul programului de lucru de luni până vineri între orele 09:00 – 17:00, la numărul +40 722 222 281, iar echipa noastră vă va spune care sunt actele necesare pentru întocmirea înscrisului solicitat. De asemenea, se va programa și o întâlnire la unul din sediile noastre din București pentru ridicarea documentelor.
  • ONLINE: – Puteți să completați formularul clientului cu datele personale, atașat în secțiunea de contact a site-ului, sau ne puteți scrie pe WhatsApp ori puteți să luați legătura cu noi, în timp real, prin intermediul chat-ului de pe site.
  • LA SEDIU: Puteți să depuneți actele pentru solicitarea unui anumit înscris la sediul biroul notarial. În funcție de complexitatea documentului cerut, acesta se va elibera pe loc sau se va stabili o întâlnire pentru eliberarea lui.

Menționăm că indiferent de modalitatea prin care doriți să ne contactați, echipa noastră vă va solicita actele necesare pentru întocmirea înscrisului, scanate sau pozate clar cu telefonul mobil, pe adresa noastră de e-mail sau pe WhatsApp, pentru scurtarea timpului de așteptare pentru eliberarea documentelor notariale. Informațiile personale sunt gestionate în conformitate cu toate politicile referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Menționăm că, în momentul prezentării la sediul biroului pentru ridicarea procedurilor notariale, este obligatoriu să aveți la dumneavoastră toată documentația solicitată în original.

Motivele pentru care să alegeți o colaborare cu Biroul Notarial Stoica S. Eduard:

  • Echipa noastră de consilieri juridici competenți are capacitatea de a prelua și instrumenta un volum generos de acte notariale. (Vezi echipa)
  • Recenziile online ale clienților noștri din motorul de căutare Google Maps, ne clasează în topul celor mai bine cotate birouri notariale atât din București cât și din țară.
  • Eduard S. Stoica a fost desemnat Notarul Anului în cadrul galei de REAL ESTATE 2021, acordat de “Investing in Property & Romanian Property Awards”.
  • Suntem alegerea clienților pe municipiul Bucureşti potrivit publicației Şoimii Legii și de asemenea  am fost nominalizați de către firmadeincredere.ro pentru anul 2020 în topul firmelor de prestări servicii cu publicul.
  • Oferim publicului posibilitatea de a ne transmite online pe adresa de e-mail contact@notariatstoica.ro sau pe formularul de contact, documentațiile necesare întocmirii actelor notariale, economisind astfel timpul clienților noștri, prezența acestora fiind necesară doar la semnarea actului în formă finală, moment în care vor aduce actele în original.
  • Obținerea unei cotații de preț se poate face prin intermediul formularului de vânzare - cumpărare.
  • Notarul Public titular a fost intervievat de către numeroase publicații de specialitate (Profit.ro, Wall-Street).
  • Notarul public se deplasează la sediile băncilor pentru semnarea actelor notariale.
  • Sediul biroului nostru notarial este ușor accesibil clienților, fiind situat în incinta clădirii de stat a palatului U.G.I.R din centrul capitalei - zona Piața Romană, la 2 minute de metrou, pe strada George Enescu nr. 27-29, sector 1.
  • Avem program de lucru cu publicul inclusiv sâmbăta, în intervalul 09:00 – 15:00.
  • Ne ocupăm de verificarea / înscrierea în Arhiva Reală de Garanții Mobiliare.
  • Programările și soluționarea procedurilor juridice sunt prioritare.
  • Locurile de parcare sunt disponibile în apropierea biroului notarial.
  • Prin delegații biroului notarial, putem obține în numele clienților documente necesare, specifice întocmirii actului notarial, de la Instituțiile abilitate (Primărie, A.N.A.F., D.I.T.L., Auditori Energetici, etc.) și diferite adrese de la Primăriile competente.
  • Clienții au posibilitatea de a achita onorariile și toate taxele notariale prin intermediul oricărui mijloc de plată (card / P.O.S., transfer bancar, numerar).

Pentru rezolvarea imediată a cerințelor dumneavoastră, alegeți modalitatea de colaborare dorită dintre următoarele:

  • PRIN EMAIL: Ne puteți scrie un e-mail pe adresa contact@notariatstoica.ro prin care să solicitați documentul notarial de care aveți nevoie (procură, declarație, contract de vânzare sau altele). Este necesar să menționați în conținutul mesajului numele complet, actul pe care îl solicitați și numărul de telefon. Colegii noștri vor prelua informațiile și vă vor contacta în cel mai scurt timp pentru o programare.
  • LA TELEFON: – Ne puteți contacta telefonic, în timpul programului de lucru de luni până sâmbătă între orele 09:00 – 17:00, la numărul +40 722 222 281, iar echipa noastră vă va spune care sunt actele necesare pentru întocmirea înscrisului solicitat. De asemenea, se va programa și o întâlnire la unul din sediile noastre din București pentru ridicarea documentelor.
  • ONLINE: – Puteți să completați formularul clientului cu datele personale, atașat în secțiunea de contact a site-ului, sau ne puteți scrie pe WhatsApp ori puteți să luați legătura cu noi, în timp real, prin intermediul chat-ului de pe site.
  • LA SEDIU: Puteți să depuneți actele pentru solicitarea unui anumit înscris la sediul biroul notarial. În funcție de complexitatea documentului cerut, acesta se va elibera pe loc sau se va stabili o întâlnire pentru eliberarea lui.

Menționăm că indiferent de modalitatea prin care doriți să ne contactați, echipa noastră vă va solicita actele necesare pentru întocmirea înscrisului, scanate sau pozate clar cu telefonul mobil, pe adresa noastră de e-mail sau pe WhatsApp, pentru scurtarea timpului de așteptare pentru eliberarea documentelor notariale. Informațiile personale sunt gestionate în conformitate cu toate politicile referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Menționăm că, în momentul prezentării la sediul biroului pentru ridicarea procedurilor notariale, este obligatoriu să aveți la dumneavoastră toată documentația solicitată în original.