loader image

Programul Prima Casă, care se derulează încă din anul 2009, oferă și anul acesta o șansă tinerilor de a-și achiziționa o locuință. De la 1 ianuarie 2019, au fost adoptate câteva modificări legislative în ceea ce privește obținerea unui credit Prima Casă.

Modificări normative privind creditul Prima Casă

Schimbarea referitoare la obținerea creditului Prima Casă vizează noi reguli de creditare. Altfel spus, s-a modificat cuantumul ratei lunare ce trebuie achitată, după cum urmează:

  • pentru credit imobiliar: maxim 40% din venitul lunar net, pentru împrumuturile în lei (20% dacă este împrumut în valută);
  • pentru Prima Casă: maxim 45% din venitul lunar net, pentru împrumuturile în lei (25% dacă este împrumut în valută).

Cine poate solicita creditul Prima Casă?

Creditul Prima Casă poate fi solicitat de către cuplurile căsătorite, necăsătorite sau chiar de persoanele care nu sunt într-o relație. De asemenea, o persoană necăsătorită poate opta pentru solicitarea creditului împreună cu o rudă, mama sau tata, spre exemplu.

În cazul cuplurilor necăsătorite sau persoanelor codebitoare, aceștia devin coproprietari ai locuinței, respectiv coplătitori ai creditului.

Contactează Biroul Notarial Stoica Sebastian Eduard

Pentru informații suplimentare despre activitatea de notariat, acte necesare, tarife și taxe, urgențe și deplasări ne puteți contacta prin una din metodele de mai jos:

» Formular de contact notariat.stoica@gmail.com 0722.222.281

Conditii Prima Casa - Birou notariat Bucuresi

Care sunt condițiile pentru obținerea creditului Prima Casă?

Dacă te gândești să aplici pentru creditul Prima Casă, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Să ai vârsta minimă de 18 ani.
  • Să fii cetățean român și să ai domiciliul în România.
  • Să ai vârsta maximă de 70 de ani în momentul în care se va încheia creditul.
  • Să deții minim 1 an vechime în muncă și să deții cel puțin o peruioadă de 3-6 luni la actualul angajator.
  • Locuința pe care vrei să o cumperi să se încadreze în una dintre clasele de eficiență energetică A, B sau C.
  • Să nu deții în prezent sau să nu fi deținut o locuință, individual sau în comun, împreună cu soțul/soția sau alte persoane, cu o suprafață utilă ce depășește 50 de metri pătrați. Excepție fac doar cotele părți de locuință care au fost obținute prin moștenire.
  • Să achiziționezi o locuință finalizată sau în diferite stadii de finalizare. Pot fi achiziționate chiar și locuințele ce sunt construite prin programele inițiate de Agenția Națională a Locuințelor.
  • Să construiești de la zero o locuință individuală sau în asociere cu alți 6 beneficiari, cu condiția să ai în posesie terenul aferent, iar autorizația de construcție să fi fost primită după data de 23 februarie 2010.
  • Să dispui de avansul minim necesar a cărui valoare reprezintă minim 5% din valoarea locuinței pe care intenționezi să o achiziționezi.
  • Să constitui un depozit colateral egal cu dobânda datorată pe o perioadă de 3 luni.
  • Să nu vinzi locuința achiziționată timp de 5 ani de la data la care intri în posesia acesteia.
  • Să asiguri locuința împotriva tuturor riscurilor și să cedezi drepturile de despăgubire în favoarea statului român.

Care sunt actele necesare pentru solicitarea unui credit Prima Casă?

Dosarul ce trebuie depus pentru solicitarea creditului Prima Casă trebuie să conțină următoarele acte:

Contactează Biroul Notarial Stoica Sebastian Eduard

Pentru informații suplimentare despre activitatea de notariat, acte necesare, tarife și taxe, urgențe și deplasări ne puteți contacta prin una din metodele de mai jos:

» Formular de contact notariat.stoica@gmail.com 0722.222.281
  • Buletinul sau cartea de identitate a persoanei/persoanelor în cauză.
  • Actul de proprietate al locuinței ce urmează a fi cumpărată: act de vânzare – cumpărare/act de donație/act de moștenire.
  • Documentele de cadastru și intabulare ale locuinței pe care intenționezi să o achiziționezi.
  • Extrasul de carte funciară.
  • Buletinul sau cartea de identitate a vânzătorului/vânzătorilor, în cazul în care locuința pe care o achiziționezi este deținută de mai multe persoane.
  • Certificatul de eficiență energetică, în original.
  • Antecontractul de vânzare-cumpărare, realizat la un notar public din București.
  • Declarație pe propria răspundere că nu deții nici o locuință singur sau împreună cu soțul/soția. În cazul în care deții o locuință singur sau împreună cu soțul/soția, declarația pe propria răspundere vizează faptul că respectiva locuință are o suprafață utilă mai mică de 50 de metri pătrați și că nu a fost achiziționată prin programul Prima Casă.
  • Acordul de interogare la ANAF în cazul veniturilor salariale ce sunt declarate la ANAF.
  • Adeverința de salariu în cazul veniturilor salariale care nu sunt declarate la ANAF. În această situație se încadrează salariații MAI, MAPN, SRI.

Acte si documente necesare banca

Care sunt documentele necesare ce trebuie prezentate băncii?

Atunci când mergi la bancă pentru a solicita împrumutul aferent programului Prima Casă, trebuie să depui un dosar cu următoarele acte:

  • Adeverința de venit.
  • Copie contract de muncă.
  • Copie fișa fiscală, care se poate obține de la ANAF.
  • Copie certificat de căsătorie, acolo unde este cazul.
  • Declarație legalizată la notar referitoare la faptul că nici tu, nici soțul/soția nu dețineți sau nu ați deținut o locuință, partial sau integral, și că nu aveți un credit ipotecar în derulare.
  • Documente care demonstrează veniturile din chirii, dividente sau alte activități independente, acolo unde este cazul.
  • Precontractul de vânzare-cumpărare sau precontractul de construcție, care a fost încheiat cu o firmă specializată.
  • Actul de proprietate al imobilului sau terenului unde urmează să fie construită locuința.

De la caz la caz, banca îți mai poate solicita și alte documente în afară de cele descrise mai sus.

Contactează Biroul Notarial Stoica Sebastian Eduard

Pentru informații suplimentare despre activitatea de notariat, acte necesare, tarife și taxe, urgențe și deplasări ne puteți contacta prin una din metodele de mai jos:

» Formular de contact notariat.stoica@gmail.com 0722.222.281

În cazul în care te gândești să accesezi un credit Prima Casă și ai nevoie de sfaturile unui notar cu experiență, te invităm să programezi o întâlnire cu notarul public Stoica Eduard, la sediul biroului notarial din București, situat în proximitatea  Piețelor Romane /  Amzei, sector 1.

Acest site web folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află detalii
Acceptă

Motivele pentru care să alegeți o colaborare cu Biroul Notarial Stoica S. Eduard:

  • Echipa noastră de consilieri juridici competenți are capacitatea de a prelua și instrumenta un volum generos de acte notariale.
  • Recenziile online ale clienților noștri din motorul de căutare Google Maps, ne clasează în topul celor mai bine cotate birouri notariale atât din București cât și din țară.
  • Suntem alegerea clienților pe municipiul Bucureşti potrivit publicației Şoimii Legii și de asemenea  am fost nominalizați de către firmadeincredere.ro pentru anul 2020 în topul firmelor de prestări servicii cu publicul.
  • Oferim publicului posibilitatea de a ne transmite online pe adresa de e-mail notariat.stoica@gmail.com sau pe formularul de contact, documentațiile necesare întocmirii actelor notariale, economisind astfel timpul clienților noștri, prezența acestora fiind necesară doar la semnarea actului în formă finală, moment în care vor aduce actele în original.
  • Obținerea unei cotații de preț se poate face prin intermediul formularului de vânzare - cumpărare.
  • Notarul Public titular a fost intervievat de către numeroase publicații de specialitate (Profit.ro, Wall-Street).
  • Notarul public se deplasează la sediile băncilor pentru semnarea actelor notariale.
  • Sediul biroului nostru notarial este ușor accesibil clienților, fiind situat în incinta clădirii de stat a palatului U.G.I.R din centrul capitalei - zona Piața Romană, la 2 minute de metrou, pe strada George Enescu nr. 27-29, sector 1.
  • Avem program de lucru cu publicul inclusiv sâmbăta, în intervalul 09:00 – 15:00.
  • Ne ocupăm de verificarea / înscrierea în Arhiva Reală de Garanții Mobiliare.
  • Programările și soluționarea procedurilor juridice sunt prioritare.
  • Locurile de parcare sunt disponibile în apropierea biroului notarial.
  • Prin delegații biroului notarial, putem obține în numele clienților documente necesare, specifice întocmirii actului notarial, de la Instituțiile abilitate (Primărie, A.N.A.F., D.I.T.L., Auditori Energetici, etc.) și diferite adrese de la Primăriile competente.
  • Clienții au posibilitatea de a achita onorariile și toate taxele notariale prin intermediul oricărui mijloc de plată (card / P.O.S., transfer bancar, numerar).

Pentru rezolvarea imediată a cerințelor dumneavoastră, alegeți modalitatea de colaborare dorită dintre următoarele:

  • PRIN EMAIL: Ne puteți scrie un e-mail pe adresa notariat.stoica@gmail.com prin care să solicitați documentul notarial de care aveți nevoie (procură, declarație, contract de vânzare sau altele). Este necesar să menționați în conținutul mesajului numele complet, actul pe care îl solicitați și numărul de telefon. Colegii noștri vor prelua informațiile și vă vor contacta în cel mai scurt timp pentru o programare.
  • LA TELEFON: – Ne puteți contacta telefonic, în timpul programului de lucru de luni până sâmbătă între orele 09:00 – 17:00, la numărul +40 722 222 281, iar echipa noastră vă va spune care sunt actele necesare pentru întocmirea înscrisului solicitat. De asemenea, se va programa și o întâlnire la unul din sediile noastre din București pentru ridicarea documentelor.
  • ONLINE: – Puteți să completați formularul clientului cu datele personale, atașat în secțiunea de contact a site-ului, sau ne puteți scrie pe WhatsApp ori puteți să luați legătura cu noi, în timp real, prin intermediul chat-ului de pe site.
  • LA SEDIU: Puteți să depuneți actele pentru solicitarea unui anumit înscris la sediul biroul notarial. În funcție de complexitatea documentului cerut, acesta se va elibera pe loc sau se va stabili o întâlnire pentru eliberarea lui.

Menționăm că indiferent de modalitatea prin care doriți să ne contactați, echipa noastră vă va solicita actele necesare pentru întocmirea înscrisului, scanate sau pozate clar cu telefonul mobil, pe adresa noastră de e-mail sau pe WhatsApp, pentru scurtarea timpului de așteptare pentru eliberarea documentelor notariale. Informațiile personale sunt gestionate în conformitate cu toate politicile referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Menționăm că, în momentul prezentării la sediul biroului pentru ridicarea procedurilor notariale, este obligatoriu să aveți la dumneavoastră toată documentația solicitată în original.